Cookies spravovanie
Vážený návštevník! Upozorňujeme, že súbory cookie sa používajú na zabezpečenie prevádzky webovej stránky hriadel.sk, na poskytovanie vyššej úrovne služieb našim návštevníkom, na generovanie štatistík a na podporu našich marketingových aktivít. Kliknutím na tlačidlo „Súhlasím“ vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookies, ako je opísané v nižšie uvedenom odkaze. Upozorňujeme, že ak neakceptujete uvedené, niektoré funkcie tejto webovej stránky nebudú k dispozícii.
Zistite viac…
Súhlasím
Nesúhlasím
2024-02-16 13:20:41

HORSCH s novým radom postrekovačov a novou kabínou

HORSCH Leeb sa nielen v Európe, ale aj v iných častiach sveta začína presadzovať i ako výrobca postrekovačov.

HORSCH s novým radom

postrekovačov a novou kabínou

     HORSCH Leeb sa nielen v Európe, ale aj v iných častiach sveta začína presadzovať i ako výrobca postrekovačov. V prípade samohybných strojov vyrába až 29 modelov v štyroch sériách PT, VN, VL a VT. Vyrábajú sa v emisných stupňoch III až V. Svetlá výška podvozkov je v rozmedzí 1,3 až 2,0 m a rozchod 1,8 až 4,1 m. Aby vyhovel zákazníkom po celom svete, v jeho portfóliu si vyberáte zo 68 rôznych typov ramien, 17 typov ovládania dýz a 162 štandardov sekčného ovládania dýz.

     Z tohto ohromného množstva verzií sa veľa z nich uplatní aj na Slovensku. Zvlášť v prípade, ak HORSCH prednedávnom zaviedol do svojho sortimentu aj samohybné VN a VL so svetlosťou podvozku 2,0 m, ale napríklad aj ťahané AX. Slovenskí poľnohospodári by mali zbystriť pozornosť aj v prípade najnovšieho VT.

VT rozširuje portfólio samohybných postrekovačov

„Trh vyvolal túžbu po kompaktnom samohybnom postrekovači s variabilným na-stavením rozchodu a bežným výkonom.“ Toľko hovorí HORSCH Leeb na zdôvodnenie, prečo rozširuje portfólio samohybných strojov smerom nadol.

VT prichádza v novej veľkosti a s možnosťou flexibilného nastavenia rozchodu. To znamená, že môžete flexibilne reagovať na rôzne šírky riadkov pre rôzne plodiny. Vďaka tejto flexibilite je Leeb VT obzvlášť vhodný pre farmy so zmiešanými plodinami, ale aj službárov. Nastavenie šírky rozchodu umožňuje udržiavať koľajové riadky čo najmenšie a najužšie, aby sa využilo čo najviac plochy na pestovanie plodín.

Pretlaková kabína má už v základe karbónové filtre integrované do strechy.

Na základoch modelu PT

Variabilný rozchod vyčítate aj z označenia VT. Ale z technického hľadiska konštrukcia podvozku je odlišná od veľkých postrekovačov VN a VL. Vychádza z riešení prvého samohybného stroja v portfóliu, a to modelu PT.

Základné parametre podvozka: flexibilné nastavenie rozchodu 1,80 m až 2,40 m, čo je výhodné napríklad aj na svahoch kvôli stabilite. Svetlá výška je 1,30 m. Nádrž je dostupná s objemom 5 000 l alebo 6 000 l. Výrobca hovorí, že aj naďalej bude ponúkať pôvodný model PT, ale s nádržou 8 000 l.

Výkon motora podľa nádrž

Nový postrekovač poháňa motor FPT s objemom 6,7 l a normou Stupeň V. S menšou nádržou je naladený na 230 k a s väčšou 6 000 l na výkon 300 k. Okrem osvedčených koncepcií pohonu je teraz k dispozícii menšia koncepcia pohonu, ktorá zodpovedá veľkosti stroja. Nový OptiGear zaujme nižšou cenou.

Schodíky sa automaticky vyklápajú hore pri pojazde dopredu alebo dozadu.

Podvozok spája dva svety – niečo si zobral z modelov PT a niečo z VN a VL. Novinka je hydropneumaticky odpružená.

Nová kabína aj pre ostatné modely

Nový postrekovač predstavili s novou kabínou. Dôležité je uviesť, že novú kabínu bude HORSCH montovať aj na ostatné samohybné postrekovače. Jej pôvod je v dielňach Claas.

Samohybné postrekovače Leeb preto spĺňajú najmodernejšie požiadavky a ponúkajú maximálny komfort. Interiér obsahuje pokročilý terminál na pravom A stĺpiku s užívateľsky definovateľnou hlavnou stránkou.

Lakťová opierka a joystick boli špeciálne prispôsobené pre aplikácie na ochranu plodín. Kabíny sú štandardne pripravené na filtráciu IV. kategórie. Prístupový rebrík bol tiež optimalizovaný a ponúka pohodlný a bezpečný vstup. V budúcnosti bude voliteľné pneumatické štvorbodové od pruženie kabíny. To umožňuje splniť maximálne nároky na komfort jazdy aj na nerovných cestách a poliach.

Kabína sa bude dodávať v dvoch verziách Basic a Pro, odlíšené predovšetkým sedadlom.

Lakťová opierka na obrázku je podobne ako kabína od Claasu, ale HORSCH pracuje na vlastnom vývoji opierky. Na joysticku sa nachádzajú voliteľné tlačidlá s priraditeľnými funkciami. Ako opcia sa dodáva aj so štvorbodovým odpružením. V kabíne sa nachádzajú držiaky pre rozličné monitory.

Moderná Mechanizácia 2/2024

Spracoval: Marián Kukučka, Moderná mechanizácia v poľnohospodárstve®